Ogólne Warunki uczestnictwa obowiązujące w imprezach turystycznych organizowanych przez PZM TRAVEL Sp. z o. o.
Zezwolenie Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników Turystycznych nr 00367
1. ZASADY OGÓLNE
Organizatorem imprez turystycznych jest biuro PZM-Travel Sp. z o.o. zwana dalej „Biurem”.
Dane organizatora PZM-Travel Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Madalińskiego 20 lok 3 a, wpisane do KRS pod numerem 0000123898, NIP PL5251073720, wpis do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych pod numerem 367. Organem rejestrowym jest Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Prawa i obowiązki Podróznych oraz Biura określają wydane w oparciu o art.384 KC i Ustawę o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. (Dz.U.2017 poz. 2361).
2. ZAWARCIE UMOWY
Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej następuje przez złożenie podpisów przez Podróżnego i osobę upoważnioną ze strony Biura wraz z jednoczesnym dokonaniem wpłaty zaliczki w wysokości 30% imprezy. Uregulowanie pełnej należności za udział w imprezie powinno nastąpić najpóźniej w terminie 30 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. Przy rezerwacji na mniej niż 30 dni przed wyjazdem, pełną kwotę za imprezę turystyczną należy wpłacić w ciągu 24 godzin od momentu założenia rezerwacji. Nie wywiązanie się przez Podróżnego z powyższych uzgodnień będzie równoznaczne z odstąpieniem od umowy na warunkach określonych w pkt. 6 Rezygnacje.
Osoba dokonująca rezerwacji (pierwsza wymieniona w potwierdzeniu rezerwacji/ dokumentach podróży lub płatnik) przyjmuje na siebie odpowiedzialność za zapłatę pełnej kwoty ceny imprezy turystycznej za wszystkie osoby wymienione w potwierdzeniu rezerwacji/dokumentach podróży. Jest także odpowiedzialna za informowanie pozostałych osób o wszystkich szczegółach dotyczących imprezy turystycznej. Osoba dokonująca rezerwacji musi mieć ukończone 18 lat. Zawarcie umowy na rzecz osoby małoletniej wymaga pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych poświadczonej notarialnie (o ile osoba małoletnia wyjeżdża bez rodzica lub opiekuna prawnego). Za szkody wyrządzone podczas wyjazdu przez osoby małoletnie odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni.
Podpisując umowę zgłoszenie uczestnictwa Podróżny akceptuje ofertę i warunki uczestnictwa w imprezie turystycznej i wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie, uaktualnianie i udostępnianie swoich danych osobowych, które są niezbędne do realizacji imprezy, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.u.2018 poz.1000).
3. ŚWIADCZENIA I DOKUMENTY PODRÓŻNE
Podróżny ma prawo do świadczeń gwarantowanych ofertą, stanowiącą integralną część zawartej umowy.
Warunkiem realizacji opłaconych świadczeń jest posiadanie dokumentu podróży - voucheru (skierowania). Opłacone świadczenia i termin ich realizacji, do których uprawnia ww. dokument są ostateczne i nie mogą być przez Podróżnego zmienione. Niewykorzystanie któregokolwiek ze świadczeń w ustalonym terminie nie upoważnia klienta do otrzymania zwrotu całości lub części ceny za imprezę. Dotyczy to także przypadków, gdy władze graniczne poszczególnych krajów nie wydadzą zezwolenia na wjazd Podróżnego do ich kraju z powodów sobie wiadomych.
Każdy z uczestników wyjeżdżających poza Unię Europejską musi posiadać ważny paszport (minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski). Przy wyjeździe do krajów Unii Europejskiej wymagany jest dowód osobisty lub paszport. Wymóg ten dotyczy także dzieci do 2 lat. Wyjazd w region świata o odmiennym klimacie lub niskim standardzie warunków sanitarno-higienicznych wymaga zastosowania odpowiednio wcześniej dobranej profilaktyki. Przy wyjazdach w szczególności w region Wysp Karaibskich, do państw Ameryki Środkowej i Południowej, w rejon Bliskiego Wschodu oraz Afryki Środkowej i Azji, zalecamy zapoznanie się z aktualnymi informacjami dotyczącymi potencjalnych zagrożeń zdrowotnych i profilaktyki z tym związanej, dostępnymi na stronie Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) a także na stronie poświęconej „Informacjom dla podróżujących” w ramach strony internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego (www.gis.gov.pl).
4. ZMIANY ŚWIADCZEŃ
Jeżeli po wniesieniu pełnej opłaty, otrzymaniu voucheru (skierowania) nastąpią nieprzewidziane przez Biuro odstępstwa lub zmiany w stosunku do opłaconych przez Podróżnego świadczeń, biuro przed ich rozpoczęciem poinformuje Podróżnego o takich ewentualnościach. W wyjątkowych przypadkach Biuro zastrzega sobie możliwość i prawo do zmiany programu lub części programu a w tym do zakwaterowania w innym miejscu w obiekcie o równorzędnym standardzie.
5. ODWOŁANIE IMPREZY I ŚWIADCZEŃ
Biuro zastrzega sobie możliwość odwołania imprezy względnie części świadczeń, jeżeli ich realizacja jest utrudniona lub niebezpieczna z niezależnych od Biura powodów i okoliczności. Biuro zastrzega sobie prawo odwołania imprezy lub wyjazdu z danej trasy lub miasta z powodu braku zakładanego minimum grupy, a w każdym czasie z przyczyn od biura niezależnych i niezawinionych.
Biuro ma prawo odwołać imprezę turystyczną, jeżeli liczba uczestników jest mniejsza niż 20 osób dla imprez grupowych. W przypadku anulowania imprezy lub części imprezy z powodu niewystarczającej frekwencji Biuro ma obowiązek poinformować Podróżnego o odwołaniu imprezy nie później niż:
- 20 dni przed rozpoczęciem dla imprez trwających ponad 6 dni
- 7 dni przed rozpoczęciem dla imprez trwających 2-6 dni
Biuro niezwłocznie powiadomi Podróżnego o rozwiązaniu umowy na wskazany adres e-mail lub telefon oraz na trwałym nośniku.
6. REZYGNACJE
Przed rozpoczęciem korzystania z opłaconych względnie tylko przedpłaconych świadczeń Podróżni mają prawo do zrezygnowania z ich realizacji. Rezygnacja lub zmiana terminu imprezy turystycznej przez Podróżnego wymaga pisemnego oświadczenia. Biuro będzie jednak zmuszone w takim przypadku dokonać potrąceń, jako rekompensaty za poczynione czynności organizacyjne , rezerwacje, nakłady czy zaliczki. Wysokość potrąceń uzależniona jest od terminu rezygnacji złożonej w Biurze i rzeczywistych kosztów poniesionych przez Biuro.
Koszty potrąceń kształtują się następująco:
1) przy rezygnacji między 60 a 28 dniem, do 30% ceny imprezy
2) przy rezygnacji między 27 a 14 dniem, do 50% ceny imprezy
3) przy rezygnacji późniejszej niż 14 dni, do 100 % ceny imprezy
Biuro nie będzie dokonywać procentowych potrąceń, jeśli w czasie pozwalającym organizatorowi na dokonanie niezbędnych formalności związanych z wyjazdem, jednak nie krótszym niż 7 dni do rozpoczęcia imprezy w miejsce osoby rezygnującej Podróżny przedstawi inną osobę, która będzie uczestniczyć w imprezie, chyba że Biuro zostanie obciążony kosztami przez kontrahentów i partnerów. Zgłoszona osoba przejmuje obowiązki wynikające z umowy zgłoszenia Podróżnego.
Nie zgłoszenie się na imprezę, względnie odstąpienie od wykorzystania opłaconych świadczeń bez powiadomienia Biura przed terminem ich rozpoczęcia jest równoznaczne z rezygnacją Podróżnego z prawa do jakiegokolwiek zwrotu wniesionej wpłaty. Późniejsze, niż w ww. terminach wykupienie voucheru (skierowania) nie zmienia warunków wymienionych wyżej.
7. CENA IMPREZY
Ceny przedstawione w ofercie w PLN lub w EUR są cenami brutto. Biuro zastrzega sobie prawo zmiany cen w wyjątkowych przypadkach, takich jak: zmiany stosunków prawo ekonomicznych, a w szczególności w przypadku skokowej zmiany kursów walut, podatków lub opłat usług turystycznych objętych umową, zmiana rozliczenia VAT, taryf przewozowych, cen paliw, itp. jednak nie więcej niż o 8% i nie później niż 20 dni przed datą imprezy.
Zgodnie z obowiązującą ustawą o usługach turystycznych cena imprezy turystycznej zawiera składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny oraz Turystyczny Fundusz Pomocowy.
8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIURA PODRÓŻY
Biuro ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie usług turystycznych objętych umową. Biuro przyjmuje na siebie odpowiedzialność za sumienne przygotowanie i realizację świadczeń wykupionych przez Podróżnego. Biuro posiada Gwarancję Ubezpieczeniową SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A nr M 520425 ważną od 18.09.2021 do 17.09.2022 i aktualne zezwolenie Marszałka Województwa Mazowieckiego. Jeżeli w imprezie wystąpią niedociągnięcia, Podróżni powinni zażądać od pilota, komandora lub świadczącego usługi kontrahenta zastosowania środków zaradczych. Jeżeli nie uda się usunąć przeszkód, Podróżni mają prawo do obniżenia ceny w odpowiednim stosunku do tego, jakie warunki były gwarantowane w całej ofercie wykupionych świadczeń. Wszelkie niezgodności, pisemnie potwierdzone przez pilota lub świadczącego usługę gestora bazy, kontrahenta Podróżni powinni zgłosić w biurze nie później niż 30 dni od zakończenia imprezy.
W czasie trwania imprezy, Podróżny ma prawo do korzystania z pomocy i opieki przedstawiciela organizatora (jeżeli przewiduje go oferta), któremu może zgłosić uwagi i sugestie dotyczące realizacji imprezy.
9. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI BIURA
Biuro nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i okoliczności od niego niezależne tzn. postoje na granicach, czynności celne, warunki atmosferyczne panujące w czasie realizacji imprezy, zamieszki, wojny itp. Biuro nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w stosunku do Podróżnego ponad kwotę rzeczywistej szkody oraz nie odpowiada za szkody moralne. Biuro nie gwarantuje miejsca w imprezie w przypadku samowolnej zmiany przez Podróżnego miejsca wsiadania lub wylotu. Biuro wyłącza odpowiedzialność w stosunku do Podróżnego za niezrealizowane części usług, które zawarte są w cenie imprezy z winy organizatora lub z winy Podróżnego rezygnującego z części lub całości imprezy w czasie jej trwania. Biuro wyłącza odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu nieszczęśliwych wypadków, utraty zdrowia czy bagażu w zakresie przekraczającym sumy gwarantowane Podróżnemu polisą z SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A, z którym biuro zawarło umowę gwarancyjną.
10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UCZESTNIKA
W czasie podróży i realizacji świadczeń spoczywa na Podróżnym konieczność przestrzegania przepisów celno-dewizowych i porządkowych, jak też zaleceń pilota, względnie osób realizujących usługi lub świadczenia. Podróżny ponosi odpowiedzialność za wszelkie wyrządzone szkody i zobowiązuje się do pokrycia kosztów ich usunięcia. Warunki uczestnictwa obowiązują wszystkie osoby wymienione w umowie. Podpisujący je Podróżny uważany jest przez Biuro za osobę upoważnioną do działania w swoim i ich imieniu. Podróżny zobowiązany jest do uiszczenia wszystkich opłat w miejscu pobytu lub w trakcie trwania imprezy (np. opłaty klimatyczne, kaucje, opłaty za bilety wstępu, posiłki itp.) wymienionych w ofercie imprezy. Nie spełnienie tego obowiązku może skutkować odmową wykonania świadczeń w całości lub części usługi przez kontrahenta.
11. REKLAMACJE
Jeżeli Podróżny stwierdzi wady imprezy, winien niezwłocznie powiadomić o tym pilota lub lokalnego przedstawiciela biura podróży (jeżeli przewiduje go oferta), celem umożliwienia usunięcia wady na miejscu. Niezależnie od zawiadomienia o wadach imprezy, Podróżny może złożyć organizatorowi reklamację. Okres rozpatrywania reklamacji wynosi 30 dni od daty zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej, 30 dni od jej złożenia. Podstawą reklamacji nie mogą być okoliczności, za które Biuro nie ponosi odpowiedzialności.
Ewentualne spory powstałe w związku z wykonaniem umowy o świadczenie usług turystycznych, strony będą rozstrzygały polubownie. Organem uprawnionym do rozwiązywania sporów konsumenckich jest Państwowa Inspekcja Handlowa w Warszawie.
12. UBEZPIECZENIE
Organizator na podstawie zawartej z SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A. umowy generalnej ubezpieczenia o nr 205510 z dnia 14.12.2015 zawiera na rzecz Podróżnych uczestniczących w organizowanych imprezach zagranicznych, ubezpieczenia zgodnie z przepisami Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r Art.42, ust.7.
Każdy Uczestnik imprezy turystycznej jest objęty ubezpieczeniem SIGNAL IDUNA Bezpieczne Podróże (wariant Europa standard, KL 20 000 EUR, NNW 15 000 PLN, BP 1000 PLN).
Klient może za pośrednictwem Biura zawrzeć dodatkowe, dobrowolne ubezpieczenie od rezygnacji z imprezy – Ubezpieczenie Kosztów Imprezy Turystycznej.
Główny Uczestnik imprezy deklaruje za siebie i za innych Uczestników imprezy, w imieniu których dokonuję płatności za imprezę turystyczną, że przed zawarciem umowy uczestnictwa/umowy zgłoszenia udziału w imprezie turystycznej otrzymał OWU: Ogólne Warunki Ubezpieczenia SIGNAL IDUNA BEZPIECZNE PODRÓŻE, zatwierdzone uchwałą Nr 4/Z/2018 Zarządu SIGNAL IDUNA Polska TU S. A. z dnia 31.01.2018 r. oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Kosztów Imprezy Turystycznej zatwierdzone uchwałą Nr 48/Z/2018 Zarządu SIGNAL IDUNA Polska TU S. A z dnia 30.08.2018 zmienione aneksem nr 1 z dnia 16.04.2020,stanowiące załącznik do niniejszej umowy.
Ubezpieczony – Podróżny wyraża zgodę na udostępnienie SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A. przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych dokumentacji medycznej oraz przez NFZ nazw i adresów świadczeniodawców (a także zwalnia lekarzy w kraju i za granicą z tajemnicy lekarskiej) w celu ustalenia prawa do świadczenia z zawartej umowy ubezpieczenia i wysokości tego świadczenia. Zgoda jest ważna pod warunkiem zaistnienia zdarzenia ubezpieczeniowego. Ubezpieczyciel przetwarza dane osobowe zgodnie z z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.u.2018 poz.1000). Każda osoba ma prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami uczestnictwa mają zastosowanie odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Niniejsze warunki obowiązują dla imprez organizowanych od dnia 01 stycznia 2022 r.
Warszawa 01.12.2021
Warunki szczególne uczestnictwa obowiązujące w imprezach turystycznych z udziałem w zawodach sportowych
organizowanych przez PZM TRAVEL Sp. z o. o.
Zezwolenie Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników Turystycznych nr 00367
1. ZAWARCIE UMOWY UCZESTNICTWA
Zawarcie umowy przez klienta o udział w imprezie turystycznej następuje przez wypełenienie i przysłanie drogą elektroniczną Formularza zgłoszenia wraz z jednoczesnym dokonaniem wpłaty. Wpłatę należy uregulować w terminie do 7 od przysłania zgłoszenia. Zawarcie umowy na rzecz osoby małoletniej wymaga zgody rodziców lub opiekunów z podpisami opiekunów prawnych poświadczonymi notarialnie lub urzędowo (o ile małoletni wyjeżdża bez opiekuna ustawowego). Podpisując umowę zgłoszenie uczestnictwa klient wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie, uaktualnianie i udostępnianie swoich danych osobowych, które są niezbędne do realizacji imprezy oraz do celów promocyjnych biura (zgodnie z art. 23 pkt. 1 Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997).
2. ŚWIADCZENIA
Warunkiem realizacji opłaconych świadczeń zawartych w cenie jest posiadanie voucheru na zakwaterowanie oraz biletu na zawody sportowe. Opłacone świadczenia i termin ich realizacji, do których uprawnia w/w dokumenty są ostateczne i nie mogą być przez klienta zmienione. Niewykorzystanie przez klienta któregokolwiek ze świadczeń w ustalonym terminie nie upoważnia do otrzymania zwrotu całości lub części opłaty za imprezę .
3. ZMIANY ŚWIADCZEŃ
Jeżeli po wniesieniu pełnej opłaty, odbioru voucheru i biletu na zawody sportowe nastąpią niezależne i nieprzewidziane przez biuro odstępstwa lub zmiany w stosunku do opłaconych przez klienta świadczeń, biuro przed ich rozpoczęciem poinformuje klienta o takich ewentualnościach. W wyjątkowych przypadkach biuro zastrzega sobie możliwość i prawo do zmiany zakwaterowania w innych hotelach o równorzędnym standardzie.
4. ODWOŁANIE IMPREZY I ŚWIADCZEŃ
Biuro zastrzega sobie możliwość odwołania imprezy względnie części świadczeń, jeżeli ich realizacja jest utrudniona lub niebezpieczna z niezależnych od biura powodów i okoliczności. Biuro zastrzega sobie prawo odwołania imprezy z przyczyn od biura niezależnych i niezawinionych.
5. REZYGNACJE
Pakiety na PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland, obejmujące nocleg i bilet na zawody sportowe, które nie podlegają zwrotom.
6. CENA I JEJ ZMIANA
Ceny przedstawione w ofercie , która jest integralną częścią umowy podane są w PLN i są cenami brutto.
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych informujemy że składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny dla imprez krajowych wynosi 0 PLN/osoba.
7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIURA PODRÓŻY
Biuro przyjmuje na siebie odpowiedzialność za sumienne przygotowanie i realizację świadczeń wykupionych przez klienta. Biuro posiada Gwarancję Ubezpieczeniową SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A nr M209898 ważną od 18.09.2018 do 17.09.2019 i aktualne zezwolenie Marszałka Województwa Mazowieckiego. Jeżeli w imprezie wystąpią niedociągnięcia, klient powinien zgłosić pisemnie uwagi w biurze nie później niż 14 dni od zakończenia realizacji świadczeń.
8. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI BIURA
Biuro nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i okoliczności od niego niezależne i niezawinione a w tym odwołanie zawodów sportowych. W takim wypadku klient ma prawo do odszkodowania od organizatora zawodów na podstawie posiadanego oryginalnego biletu uczestnictwa.
Biuro nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w stosunku do klienta ponad kwotę rzeczywistej szkody oraz nie odpowiada za szkody moralne.
Biuro wyłącza odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu nieszczęśliwych wypadków, utraty zdrowia.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego. Warunki uczestnictwa opracowano zgodnie z wymogami stawianymi przez Ustawę o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r. oraz Ustawę o usługach turystycznych z późniejszymi zmianami.
Warszawa 12/2021
STANDARDOWY FORMULARZ INFORMACYJNY DO UMÓW O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ,
JEŻELI JEST MOŻLIWE UŻYCIE HIPERŁĄCZA
Zaoferowane Państwu połączenie usług turystycznych stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu dyrektywy (UE) 2015/2302. W związku z powyższym będą Państwu przysługiwały wszystkie prawa UE mające zastosowanie do imprez turystycznych. Biuro PZM-Travel Sp. z o. o. będzie ponosiło pełną odpowiedzialność za należytą realizację całości imprezy turystycznej. Ponadto, zgodnie z wymogami prawa, Biuro PZM-Travel Sp. z o. o. posiada zabezpieczenie w celu zapewnienia zwrotu Państwa wpłat i, jeżeli transport jest elementem imprezy turystycznej, zapewnienia Państwa powrotu do kraju w przypadku, gdyby Biuro PZM-Travel Sp. z o. o. stało się niewypłacalne.
Więcej informacji dotyczących najważniejszych praw zgodnie z dyrektywą (UE) 2015/2302 https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32015L2302
Korzystając z hiperłącza, podróżny otrzyma następujące informacje:
Najważniejsze prawa zgodnie z dyrektywą (UE) 2015/2302
- Przed zawarciem umowy o udział w imprezie turystycznej podróżni otrzymają wszystkie niezbędne informacje na temat imprezy turystycznej.
- Zawsze co najmniej jeden przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową.
- Podróżni otrzymują awaryjny numer telefonu lub dane punktu kontaktowego, dzięki którym mogą skontaktować się z organizatorem turystyki, lub agentem turystycznym.
- Podróżni mogą przenieść imprezę turystyczną na inną osobę, powiadamiając o tym w rozsądnym terminie, z zastrzeżeniem ewentualnych dodatkowych kosztów.
- Cena imprezy turystycznej może zostać podwyższona jedynie wtedy, gdy wzrosną określone koszty (na przykład koszty paliwa) i zostało to wyraźnie przewidziane w umowie. W żadnym przypadku podwyżka ceny nie może nastąpić później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli podwyżka ceny przekracza 8% ceny imprezy turystycznej, podróżny może rozwiązać umowę. Jeśli organizator turystyki zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny, podróżny ma prawo do obniżki ceny, jeżeli obniżyły się odpowiednie koszty.
- Podróżni mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie i uzyskać pełen zwrot wszelkich wpłat, jeżeli jeden z istotnych elementów imprezy turystycznej, inny niż cena, zmieni się w znaczący sposób. Jeżeli przedsiębiorca odpowiedzialny za imprezę turystyczną odwoła ją przed rozpoczęciem, podróżni mają prawo do zwrotu wpłat oraz w stosownych przypadkach do rekompensaty.
- W wyjątkowych okolicznościach, na przykład jeżeli w docelowym miejscu podróży występują poważne problemy związane z bezpieczeństwem, które mogą wpłynąć na imprezę turystyczną, podróżni mogą, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie.
- Ponadto podróżni mogą w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej rozwiązać umowę za odpowiednią i możliwą do uzasadnienia opłatą.
- Jeżeli po rozpoczęciu imprezy turystycznej jej znaczące elementy nie mogą zostać zrealizowane zgodnie z umową, będą musiały zostać zaproponowane podróżnemu, bez dodatkowych kosztów, odpowiednie alternatywne usługi. W przypadku gdy usługi nie są świadczone zgodnie z umową, co istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć problemu, podróżni mogą rozwiązać umowę bez opłaty za rozwiązanie.
- Podróżni są również uprawnieni do otrzymania obniżki ceny lub rekompensaty za szkodę w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych.
- Organizator turystyki musi zapewnić pomoc podróżnemu, który znajdzie się w trudnej sytuacji.
- W przypadku gdy organizator turystyki stanie się niewypłacalny, wpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli organizator turystyki stanie się niewypłacalny po rozpoczęciu imprezy turystycznej i jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport, zapewniony jest powrót podróżnych do kraju.
Biuro PZM-Travel Sp. z o. o. wykupiło w SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności. Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub w odpowiednich przypadkach z właściwym organem - Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Departament Kultury, Promocji i Turystyki, 03-715 Warszawa, ul. Okrzei 35, tel. 225979551, 225979543 e-mail: dkpit@mazovia.pl , jeżeli z powodu niewypłacalności biura PZM-Travel Sp. z o. o. dojdzie do odmowy świadczenia usług.
Dyrektywa (UE) 2015/2302 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32015L2302
przetransponowana do prawa krajowego https://msit.gov.pl/download/1/14706/ustawazdnia24listopada2017roimprezachturystycznychipowiazanychuslugachturystyczn.pdf
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przy Zamówieniu usługi turystycznej
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas tj. PZM Travel Sp. z o.o. z siedzibą Warszawie, przy ul. Madalińskiego 20/3A jako Administratora.
Będziemy przetwarzali Twoje dane osobowe w różnych celach, opisanych niżej.
Podanie danych w formularzu zgłoszenia udziału w Imprezie czy tez przy zamówieniu innej uslugi turystycznej jest dobrowolne, lecz niezbędne do przyjęcia tego zgłoszenia. Podstawą prawną ich przetwarzania jest fakt, że są one niezbędne do zawarcia i wykonania umowy usługi (o czym mówi art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych). Będą przechowywane przez nas przez 3 lata od zakończenia Imprezy (w celach reklamacyjnych, w związku z obowiązkami wynikającymi z Ustawy ), a dane służące do wystawienia faktury VAT (gdy taka faktura zostanie Ci wystawiona) usuniemy nie wcześniej, niż po pięciu latach liczonych od końca roku wystawienia faktury, zgodnie z przepisami podatkowymi stosując Ordynację podatkową z dnia 29.08.1997 art.32 par. 1 w zw. z art. 70 par 1 i 86 par.1 oraz Ustawy o rachunkowości z dnia 29.09.1994 r.art.74 .
Będziemy używali Twojego adresu e-mail oraz informacji o Twoich zgłoszeniach w celu wysyłania Ci informacji o innych ofertach turystycznych oraz innych naszych produktach i usługach. W takim przypadku możemy poddać Twoje dane osobowe profilowaniu, czyli wykorzystaniu informacji o Twoich dotychczasowych zgłoszeniach w celu dopasowania częstotliwości lub treści kierowanych do Ciebie ofert. W tym celu będziemy przechowywać dane przez okres 5 lat , chyba, że wyrazisz sprzeciw, o którym mowa niżej.
W każdym momencie możesz wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych w celu marketingowym, poprzez wysłanie nam odpowiedniej informacji na adres e-mail formularze.pzmtravel@pzm.pl, bądź drogą pocztową. Będziemy mieli obwiązek taki sprzeciw uwzględnić.
PZM Travel jest spółką wchodzącą w strukturę PZM. Dlatego, jeśli wyrazisz zgodę, będziemy mogli udostępnić Twój adres e-mail organizacjom (klubom, stowarzyszeniom) zrzeszonym w Polskim Związku Motorowym oraz spółkom należącym do PZM w celu przesyłania Ci przez te podmioty informacji o oferowanych korzyściach, produktach i usługach.
Gdy wyrazisz sprzeciw wobec ich przetwarzania w celach marketingowych oraz nie będziemy już mieli Twojej zgody na przetwarzanie danych w żadnym innym celu ani nie będziemy ich potrzebowali w celach reklamacyjnych lub związanych z wystawieniem faktury, będzie Ci przysługiwało prawo żądania usunięcia Twoich danych. Zamiast usunięcia danych możesz żądać, byśmy nie wykorzystywali Twoich danych w żadnym celu, ale nadal je przechowywali.
Przysługują Ci prawa:
Te żądania oraz ewentualne uwagi lub pytania możesz kierować do naszego inspektora ochrony danych pod adres iod.travel@pzm.pl lub pocztą na adres naszej siedziby.
Poza nami, dostęp do niektórych Twoich danych będą miały podmioty dostarczające usługi turystyczne, transportowe, hotelarskie, kulturalne, gastronomiczne i podobne, niezbędne do organizacji zleconej Imprezy. Dane osobowe zostaną także udostępnione towarzystwu ubezpieczeniowemu zgodnie z Ustawą o Imprezach turystycznych. Dane osobowe zostaną trwale usunięte po zakończeniu imprezy.
Dostęp do danych będą mieli także administratorzy Google Inc., w związku z umieszczeniem serwisu w usłudze Google Cloud. Może się to też wiązać z przekazaniem Twoich danych poza obszar UE, tj. przetwarzanie ich na serwerach umieszczonych w USA. Nasza umowa z Google zawiera klauzule, które zostały uznane przez Komisję Europejską za wystarczające zabezpieczenie Twoich danych.
W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez PZM Travel sp. z o.o., od 25 maja 2018 r. będzie Ci przysługiwać prawo do wnoszenia skarg do organu nadzorczego.
Zarząd PZM-Travel